موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: خرداد 1401

مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر از آغاز پويش ملي "صحن حرم، مدرسه ام" همزمان با سراسر كشور در استان بوشهرخبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر ابراهيم احمدي مدير كل نوسازي مدارس استان بوشهر گفت : برگزاري پويش ملي صحن حرم مدرسه ام با هدف ترويج فرهنگ مدرسه سازي و مشاركت عموم مردم در تكميل 8 مدرسه استثنايي در نقاط مختلف كشور مي باشد كه اين پويش هم اكنون دراستان بوشهر درحال برگزاري مي باشد.
احمدي بيان داشت: پويش ملي صحن حرم مدرسه ام از طرح تحولي آجربه آجر مي باشد كه در دهه كرامت آغاز و تا عيد غدير خم ادامه خواهد داشت و دانش آموزان و خانواده ها مي توانند در دو بخش نقاشي با موضوع امام رضا و مدرسه ويژه دانش آموزان و در بخش خانواده با موضوع عكس خواهر و برادري با پرداخت هزينه يك آجر در اين امر خيرخواهانه مشاركت نمايند علاقه مندان به شركت در اين پويش مي توانند از طريق وبسايت طرح آجر به آجر به نشانيwww.ajorBajor و همچنين كانال مهر مدرسه در شبكه اجتماعي شاد نسبت به ارسال نقاشي دانش آموزان و بارگزاري عكس هاي خود اقدام نمايند و از جوايز متنوع آن نيز بهره مند گردند.
پويش ملي صحن حرم مدرسه ام پنجمين پويش از طرح ملي آجر به آجر مي باشد كه باهدف آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و گسترش فرهنگ مشارکت عمومی وآشنایی بیشتر آحاد جامعه با موضوع مدرسه سازی مي باشد. این طرح با همراهی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور مي باشد.

منتشرشده در خبر ها

طي برگزاري مسابقات ورزشي كاركنان نوسازي مدارس كشور در شهركرمان، حسين حبيب پور از استان بوشهربه مقام قهرماني رشته تنيس روي ميز دست يافت .

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر، طي برگزاري مسابقات فرهنگي ورزشي ادارات كل نوسازي مدارس كشور اولين يادواره سردار شهيد حاج قاسم سليماني در شهر كرمان حسين حبيب پور از اداره كل نوسازي مدارس استان بوشهر دررشته تنيس روي ميزازبين استان هاي كرمان ، همدان ، اردبيل ، خراسان شمالي ، خراسان جنوبي و چهارمحال بختياري به مقام نخست رشته تنيس روي ميز دست يافت.

اولين يادواره فرهنگي ورزشي سردار شهيد حاج قاسم سليماني با حضور كاركنان نوسازي مدارس سراسر كشور در بهمن ماه سال  1400به ميزباني استان بوشهر آغاز و در خرداد ماه 1401 در شهر كرمان به پايان رسيد .

منتشرشده در خبر ها
یکشنبه, 22 خرداد 1401 ساعت 11:28

هزار و ۷۱۱ کلاس درس تخریبی در بوشهر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: در زمان حاضر یکهزار و ۷۱۱ کلاس درس تخریبی در قالب ۴۱۴ مدرسه در شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان وجود دارد که باید تخریب و بازسازی شوند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي مدارس استان بوشهر ابراهیم احمدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این کلاس‌های درس تخریبی بیشتر شامل پروژه‌هایی هستند که در دهه ۶۰ مطابق با آیین نامه‌های آن زمان ساخته شده با طول عمر مشخص و امروز فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

وی بیان کرد: وضعیت کلاس‌های درس تخریبی در استان بوشهر نگران کننده است و تلاش می شود با استفاده از توان خیران و تخصیص اعتبار لازم بتوانیم این پروژه ها را نوسازی و فضای ایمنی در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

احمدی اضافه کرد: بیشترین کلاس‌های درس تخریبی در شهرستان‌های دشتستان، بوشهر و تنگستان قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به شمار بالای کلاس‌های درس تخریبی در استان بوشهر برای برطرف کردن این مشکل این مدرسه‌ها یا تعطیل و یا در مدرسه‌های دیگری به صورت دو نوبته ادغام شده اند.

احمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه اعتبارات تملک دارایی پاسخگوی ساخت و نوسازی کلاس‌های درس نیست انتظار می رود با همت خیران در یک بازه زمانی بخشی از این مدرسه ها و کلاس‌های درس بازسازی شوند.

وی در باره میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان بوشهر گفت: از سال ۹۲ تاکنون یکهزار و ۴۱۴ کلاس درس در قالب ۳۸۵ پروژه در این استان احداث شده‌است که از این شمار ۸۲۰ کلاس درس در قالب ۲۰۴ پروژه مربوط به خیرین مدرسه ساز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۴۰۹ کلاس درس در قالب ۵۸ پروژه خیرساز در این استان در دست ساخت است.

وی تامین وسایل سرمایشی را یکی دیگر از نیازهای مدارس استان بوشهر عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و تراکم دانش آموزی تامین وسایل سرمایشی در کلاس‌های درس از جمله اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان است.

به گفته احمدی در زمان حاضر ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای تامین وسایل سرمایشی مدراس در استان بوشهر جذب و مناقصه آن برگزار شده است و براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است  تا هفته دولت امسال ۸۵۰ تا هزار دستگاه کولر گازی برای کلاس‌های درس تامین شود.

احمدی اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از ۲۰۰ پروژه فعال مانند سالن ورزشی، چمن دانش آموزی، تک کلاس و مدرسه‌های چند کلاس در استان بوشهر در دست اجرا است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر افزود: تا قبل از بازگشایی مدرسه‌ها در مهرماه علاوه بر توزیع حجم قابل توجهی تجهیزات بین آنها، تعداد زیادی مدرسه هم وارد فاز بهره برداری می‌شود.

احمدی تاکید کرد: بیشتر مدرسه‌های در دست ساخت مشکل شبکه برق دارند و اگر شرکت توزیع برق نسبت به ایجاد خط انتقال تا در مدرسه همکاری کند، حداقل ۲۰ مدرسه تا مهرماه امسال آماده بهره برداری می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر هشت هزار و ۳۸۲ کلاس درس فعال در قالب یکهزار و ۳۲۹ مدرسه در استان بوشهر وجود دارد.

منتشرشده در خبر ها

اطلاعات تماس

  • آدرس: بندر بوشهر، ميدان رئيسعلي دلواری، ابتدای بلوار شهيد چمران
  • تلفن تماس:33324939-33324505(077)
  • نمابر:33324504(077)
  • دفتر مدیر کل:33326470(077)
  • کد پستی:96714-75158
  • پست الکترونیک: info@nosazibu.ir
  • تارنما: www.nosazibu.ir
آخرین بروزرسانی: شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳


آدرس ما بر روی نقشه

آمار بازدید

مجموع بازدید کنندگان
1248
صفحات بازدید شده
47873
صفحات بازدید شده امروز
43
بازدید کنندگان امروز
25
صفحه منتخب امروز
بازدید از صفحات دیروز
1391
بازدیدکنندگان دیروز
193
بالا
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…