موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: تیر 1401

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: امسال ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید و نوسازی تجهیزات مدرسه های این استان هزینه شده است.

 به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر ابراهیم احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به ۲سال کرونایی و حضور نیافتن دانش آموزان در کلاس‌های درس بسیاری از امکانات، تجهیزات و فضای فیزیکی مدارس دچار فرسودگی شدند در همین ارتباط تلاش شده که با خرید تجهیزات مورد نیاز بخشی از نیاز مدرسه ها برای سال تحصیلی پیش رو تامین شود.

وی بیان کرد: با این میزان اعتبار براساس نیازسنجی انجام شده از سوی مدرسه ها اقلام مورد نیاز از جمله ۶ هزار میز و صندلی، ۹۵۰ دستگاه کولر، ۸۰۰ دستگاه کامیپوتر و برخی تجهیزات هنرستانی از جمله چرخ خیاطی، موتور خودرو، سیستم سوخت رسان و سایر موارد دیگر خریداری شده است.

به گفته احمدی براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تجهیزات مورد نیاز مدرسه های استان بوشهر همزمان با هفته دولت در قالب ۱۸ کاروان به ۱۸ منطقه آموزشی استان بوشهر ارسال و در بین مدرسه ها توزیع شود.

تامین نشدن برق مشکل افتتاح مدارس نوساز بوشهر

احمدی یکی از مشکلات برخی از مدارس نوسازی که هنوز افتتاح نشده اند در استان بوشهر را تامین برق این واحدهای آموزشی عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر ۲۵۰ کلاس درس در قالب ۱۸ مدرسه در استان تکمیل و آماده بهره برداری هستند که به دلیل تامین نشدن شبکه برق امکان بهره برداری از این واحدهای آموزشی وجود نداشت.

وی ادامه داد: در همین ارتباط بتازگی سازمان برنامه و بودجه تامین ۱۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای ایجاد شبکه برق این مدرسه ها وعده داده است که اگر محقق شود این مدرسه ها برای اول مهر ماه آماده بهره برداری می‌شوند.

ضرورت مشارکت خیران برای مدرسه سازی در مناطق بحرانی استان بوشهر

احمدی با اشاره به احداث ۵۶ درصد کلاس‌های درس در استان بوشهر با همت خیران مدرسه ساز گفت: خیران مدرسه ساز از جمله مجموعه های فعال و همراه در راستای مدرسه سازی به شمار می آیند که تاکنون گام‌های مهمی در این راستا برداشته اند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۵۶ درصد کلاس‌های درس در استان بوشهر از سوی خیران مدرسه ساز احداث شده است گفت: در روستاها امکان ساخت مدرسه با مشارکت خیران به صورت ۳۰ به ۷۰ و در شهرها به صورت ۵۰ به ۵۰ مشارکت خیران و دولت است که به نام خیّر نام گذاری می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: تاکنون بیشترین نگاه خیران مدرسه ساز به سمت مناطق دور افتاده و صعب العبور بوده و همین امر باعث شده امروز مرکز استان بوشهر با مشکل کمبود مدرسه روبرو شود.

احمدی اظهار کرد: براساس بررسی های بعمل آمده در زمان حاضر در شهر بوشهر ه بعنوان مرکز استان ۳۱ مدرسه ۱۲ کلاسه تخریبی وجود دارد که دانش آموزان این مدرسه ها به آموزشگاه های دیگری منتقل و همین امر منجر شده بیشتر مدرسه های این شهر به صورت ۲ شیفته اداره شوند.

وی یادآور شد: همچنین شهرستان دشتستان با ۵۷ مدرسه تخریبی که بیشتر این مدرسه ها در منطقه سعد آباد قرار دارند و بخش مرکزی تنگستان با ۲۱ مدرسه به عنوان مناطق بحرانی استان بوشهر از نظر فضای آموزشی به شمار می روند.

احمدی بر ضرورت مشارکت هر چه بیشتر خیران حقیقی و حقوقی مدرسه ساز در امر مدرسه سازی در استان بوشهر تاکید کرد.

بوشهر استان نهم در پویش سراسری صحن حرم، مدرسه ام 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: تاکنون ۵۵۴ نفر در پویش سراسری "صحن حرم، مدرسه ام" مشارکت کرده و این استان از نظر مشارکت نهمین استان کشور معرفی شده است.

احمدی اظهار کرد: تاکنون خیران و علاقه مندان به مدرسه سازی استان بوشهر ۲۱میلیون و ۳۶۶ هزار تومان به این پویش کمک کرده اند.

وی بیان کرد: پویش سراسری صحن حرم، مدرسه ام ویژه ساخت مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

احمدی اضافه کرد: جامعه هدف اصلی در این پویش، دانش آموزان و ترغیب آنها به انجام کارهای خیر و نیکوکارانه و یادآوری جایگاه رفیع مدرسه و دانش اندوزی در نزد خداوند متعال است که در آموزه‌های دینی و کلام اهل بیت(ع) اهمیت ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه پویش "صحن حرم، مدرسه ام" پنجمین پویش سراسری کشور است گفت: مبالغ جمع آوری شده از این طریق، به نیت امام هشتم، صرف ساخت هشت مدرسه دانش آموزان استثنایی در کشور می‌شود.

صفری ادامه داد: علاقه مندان با هر توان مالی می‌توانند در این پویش شرکت کنند، در اجرای این طرح، برنامه‌ریزی بر اساس گسترش مشارکت‌های خُرد مردمی حتی به اندازه یک آجر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: علاقه‌مندان و نیک اندیشان می توانند با مراجعه به کانال مهر مدرسه در شبکه اجتماعی شاد و یا از طریق وب سایت ajorBajor.ir  در این پویش خیرخواهانه شرکت کنند.

گفتنی است همزمان با دهه کرامت فراخوان پویش "صحن حرم، مدرسه‌ام" منتشر شده است.

منتشرشده در خبر ها

باحکم مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر ،جعفر زیارتی به عنوان مشاور بودجه واعتبارات منصوب گردید.
به کزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان بوشهر صبح امروز با ابلاغ حکم ابراهیم احمدی مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر، جعفر زیارتی به عنوان مشاور امور بودجه و اعتبارات این اداره کل منصوب گردید.

منتشرشده در خبر ها

باحکم مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهيز مدارس استان بوشهر، رضا كاويان پور به عنوان مشاور امور مشاركت هاي مردمي و خيرين مدرسه ساز منصوب گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان بوشهر صبح امروز با ابلاغ حکم ابراهیم احمدی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر، رضا كاويان پور به عنوان مشاور امور مشاركت هاي مرمي و خيرين مدرسه ساز این اداره کل منصوب شد. دراين حكم آمده است با عنايت به مراتب تعهد ، تخصص و توانمندي هاي ارزشمند جنابعالي ، به موجب اين حكم به سمت مشاور مديركل در امور مشاركت هاي مردمي و خيرين مدرسه ساز اداره كل نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر منصوب مي شويد. اميد است با لطف الهي و بهره گيري از مشاركت و استفاده از كليه ظرفيت هاي خيرين حقيقي و حقوقي در انجام امور محوله موفق و مؤيد باشيد.

منتشرشده در خبر ها

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در قانون بودجه بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی از کشور اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي،توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر و به نقل از ایرنا، غلامحسین کرمی روز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و نوسازی مدارس شهرستان دشتی افزود: اگر این اعتباربه عدالت و با توجه به مشکلات مناطق محروم توزیع شود بخش بزرگی از  کمبودها و مشکلات مناطق محروم کشور و استان بوشهر برطرف خواهد شد.

وی به توزیع ناعادلانه اعتبار مناطق محروم در سال‌های گذشته در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: در زمان حاضر بیشترین مدارس تخریبی در استان بوشهر در ۲ شهرستان دشتی و تنگستان است و این نشان از توزیع ناعادلانه اعتبار و مناطق محروم در سال های گذشته است.

کرمی تاکید کرد: تا زمانی که این نگاه توزیع اعتبار در استان بوشهر و کشور تغییر نکند وضعیت مدارس این ۲ شهرستان به همین شکل است و در سال‌های بعدی به تعداد مدارس تخریبی آنها افزوده خواهد شد.

وی  از تخصیص اعتبار محرومیت زدایی در سایر نقاط غیر محروم مانند مرکز استان بوشهر  انتقاد کرد و افزود: اعتبار تبصره ۱۴ مناطق محروم ویژه این مناطق است و هیچ مسئولی حق ندارد این اعتبار به سایر مناطق تخصیص دهد.

کرمی به وضعیت بسیار بد مراکز ورزشی و تفریحی آموزش و پرورش در شهرستان‌های دشتی و تنگستان اشاره کرد و گفت: این ۲ شهرستان از کمترین امکانات و زیر ساخت های ورزشی و پرورشی برخوردار هستند و بیشتر مکان‌های ورزشی موجود نیز به دلیل نداشتن اعتبار تعطیل و راکد هستند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تنها استخر سرپوشیده شهر خورموج خورموج مرکز شهرستان دشتی به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده وضعیت استخر شهر اهرم مرکز تنگستان نیز همین است و در شهرهای کاکی و دلوار دانش آموزان با کمبود مکان های ورزشی مواجه هستند.

فرماندار دشتی گفت: در زمان حاضر ۳۱ مدرسه تخریبی در این شهرستان وجود دارد که ۱۷ مدرسه در بخش کاکی و ۱۴ مدرسه در مرکز شهرستان  و بخش مرکز قرار دارند.

علی بحرانی افزود: بیش از ۱۱۰ کلاس تخریبی در این شهرستان وجود دارد که وضعیت بسیار بد و خطر ناکی دارند و با زلزله خفیف فاجعه ای بسیار وحشتناک اتفاق خواهد افتاد.
وی به وضعیت درآمد مردم دشتی  و تنگستان اشاره کرد و افزود: بیشتر منبع درآمدی این ۲ شهرستان در بخش کشاورزی است که در این سال‌ها به دلیل شرایط آب وهوایی و خشکسالی های پیاپی وضعیت  اقتصادی مردم در این بخش هم بسیار بد شده است.

فرماندار دشتی بر ضرورت توجه ویژه نوسازی مدارس کشور برای تامین اعتبار ویژه از محل مناطق محروم و ملی برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس تخریبی در این شهرستان تاکید کرد.

منتشرشده در خبر ها

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس گفت: امسال برای بازسازی و مقاوم سازی کلاس‌های درس تخریبی در کشور ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب وجود دارد که درصورت تخصیص اعتبار تلاش می‌شود این کلاس‌ها سامان یابند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي،توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر مهرالله رخشانی مهر روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد کلاس‌های درس کشور ایمن هستند  افزود:  در زمان حاضر ۱۰۳ هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.

وی ادامه داد: از این شمار ۳۰ تا ۳۵ هزار کلاس درس تخریبی و ۶۸ هزار کلاس نیز نیازمند مقاوم سازی هستند که ساماندهی آنها از جمله سیاست‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است.

رخشانی مهر تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام بویژه خیرساز را از جمله دیگر اولویت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر ۲۴ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد که از این شمار ۹هزار کلاس به صورت مشارکتی با خیرین مدرسه ساز است که باید تکمیل شوند.

وی اضافه کرد: در این پروژه ها خیّر سهم خود را تامین کرده و پروژه برای تامین سهم دولت معطل مانده که در زمان حاضر برای این امر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در قانون است که در صورت تخصیص امکان ساماندهی بخشی از این کلاس‌های درس وجود دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس در باره مدرسه های کپری گفت: شمار کلاس‌های کپری در سطح کشور زیر ۵۰۰ کلاس است که در مجموع برخی از این کلاس‌ها شامل نوکپرها هستند که فضای مناسبی برای مناطق صعب العبور و مناطقی که مهاجرت دارند و یا اقلیم منطقه کپر است به شمار می روند.

رخشانی مهر تاکید کرد: بنابراین کلاس‌های درس کپری در صورتی که به سمت کلاس‌های نوکپرها با معماری مناسب بروند فضای مناسبی برای آموزش به شمار می‌‎روند.

وی در مورد کلاس‌های کانکسی گفت: ممکن است در چند سال آینده جمعیت کلاس‌های کانکسی زیر ۱۰ نفر به صفر برسد اما برنامه این سازمان برای کلاس‌های کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ نفر بخشی از آنها کلاس‌های الحاقی و برخی دیگر مدارس مستقل هستند.

رخشانی مهر اضافه کرد: تلاش شده با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در قالب یک تفاهم نامه به صورت مشارکتی شامل ۴۰ درصد سهم بنیاد برکت و ۶۰ درصد سهم نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این کلاس‌ها تعیین تکلیف شوند.

منتشرشده در خبر ها

اطلاعات تماس

  • آدرس: بندر بوشهر، ميدان رئيسعلي دلواری، ابتدای بلوار شهيد چمران
  • تلفن تماس:33324939-33324505(077)
  • نمابر:33324504(077)
  • دفتر مدیر کل:33326470(077)
  • کد پستی:96714-75158
  • پست الکترونیک: info@nosazibu.ir
  • تارنما: www.nosazibu.ir
آخرین بروزرسانی: شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳


آدرس ما بر روی نقشه

آمار بازدید

مجموع بازدید کنندگان
1978
صفحات بازدید شده
59119
صفحات بازدید شده امروز
363
بازدید کنندگان امروز
124
صفحه منتخب امروز
بازدید از صفحات دیروز
1149
بازدیدکنندگان دیروز
293
بالا
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…